FAQ

Hvad skal jeg bruge for at blive bruger af Vi er venner app'en?

Du skal bruge en iPhone eller Android telefon, en mailadresse og en App Store eller Google Play konto

Hvordan downloader og køber man app’en?

Du henter vores app via App Store eller Google Play

Du kan betale her på hjemmesiden ved hjælp af betalingsknappen.

Hvad koster det?

De to første 2 mdr. er det gratis at bruge Vi er venner.

Herefter koster det 69 kr. pr. måned (828 kr. pr. år) med et forudbetalt månedsabonnement. Du kan også vælge at betale for et helt år på én gang. Så koster det 720 kr. pr. år (månedspris 60 kr.)

Opkrævning

Din betaling gælder månedsvis med mindre du har valgt at betale et år frem.

Kan jeg som forældre eller pårørende betale?

Selvfølgelig kan du det. Du kan købe månedsabonnement, hvor vi trækker betalingen måned for måned eller du kan vælge at købe et årsabonnement, og betale for et år ad gangen.

Hvordan stopper jeg mit abonnement?

Det gør du ved at sende os en mail på support@viervenner.dk. Så hjælper vi dig.
Her i vores betaversion er dette desværre endnu ikke muligt. Funktionen kommer selvfølgelig i den næste version. Så kan du  helt nemt afmelde dit abonnement

Hvis jeg stopper min indbetaling, bliver jeg så automatisk opsagt?

Du vil få en reminder om at indbetalingen ikke er sket. Dit medlemskab stoppes såfremt du opsiger det på normal vis og det stoppes kun på normal betingelse (løbende måned + 30 dage.)

Hvor gammel skal man være for at oprette medlemskab?

Man skal være 18 år og myndig.

Må jeg dele min adgang med andre?

Nej dit medlemskab er personligt, og du må ikke dele din konto med andre.

Jeg kan ikke læse kan jeg så være med? Kan jeg så få hjælp, hvis jeg har brug for det?

Du kan sagtens være med uden at kunne læse. Vi har lavet hjælpe videoer, der fortæller hvordan app’en bruges og forklarer alle funktionerne.

Kan jeg finde venner med de samme interesser som mig selv?

Ja du kan allerede fra din oprettelse søge venner ud fra interesser.

I vores næste version, bliver det muligt også at søge venner ud fra landsdel

Skal man mødes fysisk?

Det er noget som du/ I brugere selv aftaler og arrangerer, hvis I har et ønske om det.

Det er på ingen måde et krav.

Hvornår er support åben? Er der andre muligheder for hjælp?

I app’en finder du hjælpefunktion ved at klikke på dette her icon . Her har vi lavet videoer, som kan hjælpe dig.

Vi har også personlig support hver dag.

Mandag kl. 11:00-13:00

Tirsdag kl. 11:00-13:00

Onsdag kl. 15:00-18:00

Torsdag kl. 11:00-13:00

Fredag kl. 11:00-13:00

Her sidder Ida klar til at hjælpe dig.

Du kan også altid sende os en mail på: support@viervenner.dk

Jeg kan/ vil ikke lave videoer kan jeg så være med?

Du er på ingen måde forpligtiget til at lave videoer. Du kan både skrive og indtale beskeder. Helt uden video.

Jeg bor i Hanstholm. Hvordan finder jeg venner der?

Du kan fra oprettelsen søge venner via interesser.

I den næste version af app’en vil det også være muligt at søge venner via landsdel.

Hvordan er sikkerheden? Kan man blive hackede?

Vi sætter sikkerheden meget højt. Det er også derfor at du skal bruge både dit brugernavn, din unikke kode og dine 3 valgte login-dyr hver gang du logger ind.

Hvordan beskyttes jeg for upassende indhold og billeder?

Vi vægter sikkerhed og ordentlig opførsel meget højt. Og vores superbrugere og vores adminprofiler har ret og pligt til øjeblikkeligt, såfremt vi bliver bekendt med det, at fjerne krænkende og stødende tekst og billeder.

Du kan altid trykke på anmelde knappen i app’en  og så får vi direkte besked og kan tage action på det øjeblikkeligt.

I den næste version af app’en kommer vi til at bruge ansigtsgenkendelse, som også vil højne sikkerheden betragteligt.

 

Hvis jeg ikke har fået velkomstmailen med mine informationer, hvad gør jeg så?

Nogle gange oplever vi at den første mail fra os ender i din spam-mappe i din mail. Tjek her først, er den ikke kommet frem, kan det være fordi mailadressen er forkert. Så kontakter du os på support@viervenner.dk eller på vores support telefonnummer42 54 20 19

Hvis jeg glemmer mit brugernavn og min adgangskode hvad gør jeg så?

Du har ved oprettelsen fået tilsendt en mail med dit brugernavn og dine 3 valgte login-dyr.

Hvis du ikke kan huske dit password kan du altid lave et nyt / ændre det i appen.

Hvis du har glemt dit brugernavn kan du kontakte os på support@viervenner.dk eller på vores support telefonnummer42 54 20 19

Hvis jeg ikke har gemt mailen med log in oplysninger, hvad gør jeg så?

Så har vi heldigvis mulighed for at finde dine oplysninger og gensende dig en mail med dine personlige oplysninger. Du skal blot kontakte os, så hjælper vi dig. Du kan enten kontakte supporten på telefon 42 54 20 19 eller du kan sende en mail på support@viervenner.dk. Sender du os en mail, så kontakter vi dig efterfølgende. Vi skal nemlig lige være helt sikre på at vi har fat i den rigtige person.

Hvis ikke jeg kan finde ud af at oprette mig, hvad gør jeg så?

Du kan sende os en mail på support@viervenner.dk eller ringe på telefon 42 54 20 19. Derudover kan du mødes os til festivaler, på bosteder og institutioner rundt om i landet. Du kan se vores kalender lige her

Hvis jeg nu har fortrudt et venskab hvad gør jeg så?

Så sletter du vedkommende ven, ved at gå ind på vennens profil og bruge funktionen slet ven. Hvis du får gjort det ved en fejl, skal du huske du kun kan ansøge om venskab 2 gange.

Kan man se hvor mange, der giver ens billeder/videoer stjerner?

Da der er en app til brug for kommunikation mellem venner, kan du ikke se hvem, der har givet dig stjerner for dine opslag, men du kan se hvor mange du har fået.

Kan andre se, hvor mange venner jeg har?

Nej det kan de ikke. Det vigtigste er, at du nu har mulighed for at finde de venskaber du ønsker. Det er ikke vigtigt, hvor mange venner du har.

Kan min mor og far også snakke med mig igennem app’en?

I første omgang har vi valgt at tilbuddet om brug af app’en kun skal være for dig, da vi er i en testperiode. Men vi har gjort os overvejelser om, at det selvfølgelig skal være en mulighed i næste version.

Jeg bor på en institution og vi bruger en fælles iPad, kan andre så benytte min profil?

I kan sagtens bruge fælles iPad, men din profil er personlig, så det er vigtigt at du husker at logge ud efter brug.

Nu har jeg oprettet mig, hvordan finder jeg så venner?

Hvis du kender en ven og dennes profilnavn kan du søge om venskab.

Men hvis du endnu ikke kender andre, der bruger app’ en kan du via dine interesser søge venner.

I bliver venner når I begge har sagt, at det vil I gerne.

Er der regler for sprog og opslag?

Vi opfordrer alle til at skrive og tale pænt til hinanden. Vi forbeholder os ret til at fjerne opslag, der har en grov tone, eller som kan virke krænkende på andre.
Du kan se vores politik ved at klikke her 

Hvor ligger jeres kontor?

Vores kontor er på Tolstrupvej 8, 8751 Gedved

Vi er klar til at hjælpe dig?

Har du brug for hjælp så kontakt os endeligt.

Vi vil gerne hjælpe dig med at komme godt i gang med Vi er venner app’en. Hvis du har brug for hjælp til at oprette dig, eller finde runde i app’en, så kontakt os, så hjælper vi dig.

Send os en mail på support@viervenner.dk eller giv os et ring på 42 54 20 19